دانش آموز

ساخت وبلاگ

با توجه به رواج دوربين هاي ديجيتال و تلفن هاي همراه هوشمند نگه داري تمامي تصاوير به ثبت رسيده در حافظه هاي جانبي آنچنان دلچسب نيست.انتخاب قابعکس مناسب، مهمترين قدم پس از چاپ عکس است. قاب عکس مناسب، به تصوير قدرت ميبخشد و آنرا به يک اثر هنري واقعي بدل ميکند. خبر خوب اينکه انتخاب قاب عکس مناسبب، بسيار آسان است و کافيست که اصول اوليه را در اين رابطه بدانيد. در ادامه، اسراري در مورد چگونگي اين انتخاب را با شما به اشتراک ميگذاريم. با ما همراه باشيد.

قاب عکس

همانطور که در لغت نامه دهخدا به آن اشاره شده  است، معني لغوي قابعکس برابر با چهارچوبي است که عکسي در درون آن قرار ميگيرد. معمولا برخي افراد از قاب عکس براي آذين بندي و تزيين منرل يا محل کار خود استفاده مي کنند و بعد از گذر چند وقت مانند ديگر اشيا تزييني به فکر تعويض آن ها مي افتند.

بايد گفت که طيف وسيعي از انواع قاب عکس در اندازه هاي متنوع در دسترس است. برخي از آنها نظير قابهاي چوبي، قابهاي سياه و سفيد و قابهاي فلزي بسيار محبوب هستند. اين قابها ميتوانند به هر اثر هنري، قدرت و شکوه ببخشند.

قاب عکس چوبي

اين نوع قاب عکس، طبيعي ترين قاب به شمار مي آيد. جالب است بدانيد که قابهاي چوبي، هم به درد دکوراسبون مدرن ميخورند و هم مناسب دکوراسيون کلاسيک هستند. دقت کنيد که حتما نوع چوب را بايد متناسب با سبک اتاق انتخاب کنيد.چوب به عنوان يک ماده طبيعي، احساس گرم و کلاسيکي را براي محيط به ارمغان مي آورد. طيف هاي رنگي متفاوت قاب عکس چوبي، از رنگ روشن گرفته تا تيره، اگر مکمل با رنگ هاي تصوير انتخاب شوند، ميتوانند اين اثر هنري را به تکامل برسانند. عکسهايي با رنگهاي گرم، مانند قرمز، قهوه اي و نارنجي، در قاب عکسهاي چوبي تيره تر مانند چوب ماهون و گردو بهتر خود را نشان ميدهند.

اما اگر تصوير داراي رنگ هاي سرد نظير رنگ آبي و سبز باشد، بهتر است که قاب عکس روشن تر نظير قابي از چوب بلوط، زبان گنجشک و کاج آنرا در بر بگيرد. علاوه بر موارد فوق ، بايد گفت که انتخاب يک قابعکس چوبي بايد بر اساس سبک دکوراسيون خانه و اتاق شما صورت بگيرد. قابهاي چوبي ساده، بيشتر مناسب فضاهايي با دکوراسيون مدرن هستند. حال آنکه خانهاي با دکوراسيون کلاسيک و سنتي، قابهاي چوبي نقش و نگاردار و شلوغ را ميطلبند.

قاب عکس سياه و سفيد

اين نوع قاب عکسها بسيار مناسب تصاوير سياه وسفيد هستند. قرار دادن عکس در قاب سياه و سفيد، زيبايي آنرا دو چندان ميکند. البته مشروط بر اينکه عکس با قاب در تناسب باشد. قابعکس هاي سياه، حالت ظريف و رسمي تري به تصوير ميدهند. حال آنکه، قابهاي سفيد، تصوير را طبيعي تر و راحتتر نشان ميدهند. اما بايد گفت که در کل، قابهاي سياه و سفيد، بيشتر مناسب دکوراسيون و فضاهاي و تصاوير مدرن هستند.

يک قاب عکس سياه، بخشهاي تيره عکس را هايلايت ميکند و بعنوان يک کنتراست براي روشن شدن اين بخشها عمل ميکند. به همين دليل است که قابهاي سياه، بهترين گزينه براي عکسهايي با تناليته تيره و روشن هستند، زيرا ميتوانند به ايجاد تعادل در اين رابطه کمک کنند.

قابعکس هاي سفيد نيز، اثري مشابه قابهاي سياه دارند. اين قابها، تمايل دارند که تاريکي بيشتري در عکس بوجود بياورند و با رنگ هاي روشن در پس زمينه ترکيب شوند. قابهاي سفيد، به طبيعي تر جلوه دادن عکسها، کمک ميکنند. برخي اشخاص علاقمندند که براي عکسهاي سياه و سفيد، از قابهاي سياه و سفيد استفاده کنند. اين امر اغلب به ايجاد حس هنري و باشکوه کمک ميکند، خصوصا براي ايجاد يک گالري ديواري.

 

قاب عکس متاليک (فلزي)

قاب عکسهاي فلزي، مانند قابهاي سباه، گرايش به ايجاد حسي از مدرنيته دارند. اين قابها، باعث اغراقدر رنگ  آميزي عکس ميشوند و آنرا پر جنب و جوش و چشم نواز جلوه مي دهند. به لحاظ بصري، قابهاي فلزي، بيشتر مناسب پرتزه هاي خانوادگي، مناظر خارق العاده و عکسهاي عروسي هستند.

به علاوه بايد گفت که عکسهاي سياه و سفيد، بسيار با قاب عکس هاي فلزي همخواني دارند. اين ترکيب به ايجاد يک کنتراست مناسب بين عکس و قاب کمک ميکند.

محل قرارگيري قاب عکس کجاست؟

محل قرار گيري قابعکس هايتان تاثير بسزايي در چند برابر کردن زيبايي آن دارد. بهتر است بدانيد که نصب قاب در منزل با آن که يک موضوع کاملا سليقه اي است، اما از قواعد خاصي پيروي مي کند. ابتدا بهتر است با توجه به اعتقادات، فرهنگ و سليقه ي خود تصاوير و عکس هاي مورد نظر خود را انتخاب کنيد و سپس فضاي مناسبي در منزل براي نصب اين قاب ها تعيين کنيد. عکس ها و قاب عکس هايتان را بر روي ميز، ديوار اتاق، ديوار راهرو و … مي توانيد نصب کنيد.

آيا در انتخاب قاب عکس تنها توجه به ظاهر آن کافي است؟

نکته حايز اهميت اين است که براي زيبايي يک قاب تنها به زيبايي ظاهري آن اکتفا نکنيد. براي زيبايي يک قابعکس علاوه بر استايل و نماي قاب بايد به وضوح و زيبايي تصويري که مي خواهد در اين قاب جاي بگيرد، نيز توجه شود. قبل از چاپ هر عکس يا انتخاب هر تصويري بهتر است به زيبايي، کيفيت و اينکه در چه ابعادي چاپ شود دقت کنيد. برخي از تصاوير زماني که بيش از حد بزرگ مي شوند کيفيت خود را از دست مي دهند. بعد از دقت و توجه به تمامي اين موارد مرحله ي بعد تصميم گيري در مورد جنس، ضخامت، رنگ و بافت قاب با توجه به تصوير انتخابي شما مي باشد. براي مشاهده قاب عکس هاي گالري آلبوم وحيد کليک کنيد. يک قاب مناسب براي عکس هايتان انتخاب کنيد زيرا آنها نگه دارنده خاطرات با ارزش شما خواهند بود.

چه نوع قاب عکسي با چه نوع ديواري تناسب دارد؟

موضوع مورد بحث بعدي تناسب نوع قابعکس و ديوار است. همان طور که مي دانيد قاب عکس ها به انواع مختلفي مثل ساده، طرح دار، منبت کاري شده و بسياري از مدلهاي و رنگبندي هاي متنوع  تقسيم مي شوند. اما اينکه چه نوع قابي براي چه نوع فضا يا ديواري مناسب است، کمي جاي تأمل دارد. هر قدر ديوار شما ساده تر باشد، قاب پرکار و پر ابزارتر نماي بيشتري دارد اما براي ديوارهاي شلوغ و طرح دار، دامنه ي انتخاب شما کمي محدود تر مي شود. براي اين ديوار ها بهتر است از قاب هاي ساده تر استفاده کنيد، تا تعادل در اين فضا حفظ شود و جلوه ي زيبا تري به منزل شما بدهد.

انواع قاب عکس بر اساس جنس

گاهي اوقات هدف از انتخاب قاب عکس، تأثير بر روي نحوه مشاهده تصوير داخل فريم است. يکي از بهترين روش‌ها براي اين کار بازي با متريال قاب است، زيرا امکان هماهنگ سازي جنس مواد اوليه قاب با سبک تصاوير وجود دارد. از اين رو قاب عکس ها را بر اساس جنس مواد اوليه در ساخت به 4 دسته کلي مي‌توان تقسيم کرد:

  1. قاب عکس چوبي
  2. قاب عکس فلزي
  3. قاب عکس پي وي سي (PVC)
  4. قاب عکس شيشه اي
  5. قاب عکس چوبي

همان‌طور که از نام اين دسته بندي پيداست، چوب متريال اصلي در شکل‌گيري قاب عکس چوبي است. قاب عکس هاي چوبي با توجه به نوع طراحي و برش چوب مي‌تواند سبک هاي مختلفي همچون مدرن، مينيمال و سنتي به خود بگيرد.

به طور کلي، يک قاب عکس چوبي براي عکس‌هاي شخصي خانوادگي و دوستانه گزينه بسيار مناسبي است که به شما کمک مي‌کند تا به تصاوير خود جلوه‌اي اصيل و خانگي بدهيد.

قاب عکس فلزي

اين نوع قاب عکس ها از جنس فلز ساخته شده‌اند و با توجه به نوع فلز مصرفي و فرآيندهاي صورت پذيرفته در مرحله توليد، قيمت آن‌ها متفاوت خواهد بود. فلزات و آلياژهايي که از آن‌ها براي توليد قاب عکس فلزي استفاده مي‌شود معمولاً از جنس آلومينيوم، استيل، برنز، نقره و طلا هستند.

اگر تصميم داريد، عکسي از يک منظره شهري را فريم بندي کنيد، قاب عکس فلزي به شما کمک مي‌کند تا يک ويژگي صنعتي به عکس خود داده و جلوه بصري تصوير خود را برجسته نماييد.

قاب عکس پي وي سي (PVC)

قاب عکس‌ هاي پي وي سي به دليل تنوع در سبک و قيمت نسبتاً مناسب‌شان، يکي از پرطرفدارترين متريال‌ها در بين مصرف کنندگان اين حوزه است. قاب هاي PVC از جنس پلاستيک فشرده به صورت قالب ريزي توليد مي‌شوند و يک لايه سطحي به عنوان طرح قاب، طي يک فرآيند صنعتي بر روي آن‌ها چسبانده مي‌شود.

شما مي‌توانيد با صرف کمترين هزينه، قاب عکس هاي پي وي سي را با توجه به نوع قالب و طرح ظاهري آن‌ها، در سبک هاي مختلف دکوراسيون، از جمله مدرن، کلاسيک، مينيمال و غيره مورد استفاده قرار دهيد.

قاب عکس شيشه اي

قاب عکس شيشه اي نوع ديگري از قاب ها به حساب مي‌آيد که در طراحي آن از شيشه در شکل و شمايلي خاص استفاده مي‌شود. اين نوع قاب عکس ها ظرافت و زيبايي را براي نمايش تصاوير در اختيار مصرف کنندگان قرار مي‌دهند. اگر مي‌خواهيد فريم بندي عکس‌هاي شما از طراحي مدرن و منحصر‌به‌فردي برخوردار باشد، انتخاب قاب عکس هاي شيشه اي بهترين گزينه براي شما محسوب مي‌گردد.

 

پاسپارتو و نقش آن در قاب عکس

در صنعت قاب عکس و در اصطلاح عاميانه، پاسپارتو (Mount) يک قطعه نازک و مسطح از موادي همچون کاغذ، مقوا و پارچه است که درون يک قاب عکس بلافاصله پس از شيشه قرار مي‌گيرد. اين قطعه اضافه با هدف افزايش زيبايي تصاوير و جدا کردن آن‌ها از شيشه به منظور حفاظت بيشتر، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اگرچه پاسپارتو يک قطعه اختياري در قاب عکس محسوب مي‌شود، اما توصيه مي‌کنيم در جهت محافظت و افزايش زيبايي عکس يا قطعه هنري خود مانند نقاشي رنگ روغن، حتماً از آن استفاده کنيد.

در تمامي قاب عکس ها از يک لايه محافظ روي قاب استفاده مي‌شود که وظيفه آن مراقبت از عکس و قطعه هنري در مقابل گرد و غبار، ضربه و اشعه ماوراء بنفش است. جنس اين لايه محافظ معمولاً شيشه يا پلکسي گلاس Strong Titleانتخاب مي‌شود.

پلکسي گلاس (پلي متيل متاکريلات) در واقع صفحه شفافي از جنس اکريليک (نوعي پلاستيک) است که امروزه با پيشرفت تکنولوژي، در صنعت قاب سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

قاب عکس چوبي ساده

قاب عکس چوبي ساده يا به عبارتي همان چهار قطعه چوب ساده و برش داده شده و آماده نصب در محل ديوار يا روي ميز و… است. معمولاً براي محافظت از عکس در قاب عکس هاي ساده از شيشه و يا طلق استفاده مي‌شود. با اين حال عکس ها در طولاني مدت سالم مانده و از آسيب رساندن توسط حشرات و يا رطوبت محفوظ مي مانند. قاب هاي چوبي براي عمر بيشتر، بايد جلا داده شوند که هم زيبايي خاصي به چوب مي بخشد و هم عمر آن افزايش را افزايش مي دهد.

خريد قاب عکس چوبي از فروشگاه قاب نقاشي شما ميتوانيد خريد قاب چوبي به صورت حضوري هم داشته باشيد و  و تمام کارهاي رو از نزديک نگاه کنيد و هم ميتوانيد خريد قاب چوبي به صورت آنلاين انجام بديد يعني بصورت آنلاين سفارش قاب چوبي آنلاين داشته باشيد.

 ما در اينجا انواع قاب چوبي و pvc نيز داريم قاب چوبي ما داراي رنگ هاي مختلفي هستش و داراي ابعاد ميختلف قاب چوبي از جنس چوب روس هستند قاب عکس چوبي نمونه آن در پيچ ما اينستا ما هستش قاب چوب خريد در صفحه ما انجام ميشود قاب چوب داراي چوب هاي روس و راش و بامبو نيز ميباشند قاب چوپ در هر ابعادي که بخواهيد ما درست ميکينم يکسري از قاب عکس چوب ما داراي پهنا عمق دار نيز ميباشند که اين امکان رو به شما ميدهند تا وسايلي از لباس بچه رو در داخلش قرار بديم سفارش و خريد قاب به صورت آنلاين روش کاملا ساده و راحتي است که با صرف زمان کوتاه مي تواند به شما در انتخاب قاب دلخواه کمک کند.

هنر قاب سازي در کشورمان ايران سابقه ي طولاني دارد و از آنجا که قاب سازي تنوع بالايي در کيفيت و ابعاد و … دارد با مراجعه به سايت هاي قاب سازي مي توانيد انواع اين محصولات را  مشاهده کنيد. سپس از بين آن ها گزينه ي مناسب را انتخاب و سفارش دهيد.قاب پي وي سي از جمله قاب هايي است که طرفداران بسياري داشته و به دکوراسيون منزل زيبايي دو چنداني مي بخشد. از سوي ديگر اين نوع قاب ها، هم استقامت و دوام بالايي دارند و هم سبک اند.

 درصد بسيار بالايي از افراد که در منازل خود از انواع ميز استفاده مي کنند ترجيح مي دهند يکي از به يادماندني ترين تصاوير و عکس هاي خانوادگي را در قاب عکس روميزي قرار دهند. امروزه قاب ‌هاي عکس روميزي در کيفيت مختلف و با طرح ‌هاي گوناگون در اختيار شما قرار مي گيرند. شما مي توانيد با قرار دادن قاب عکس ساده بر روي ميز، يک دکوراسيون مينيمال را ايجاد نماييد.

امروزه قاب ها در سايز و مدل‌هاي متفاوتي وجود دارد با توجه به جنس هاي مختلفي در بازار وجود دارد ميشه به مدل قاب چوبي و pvc و فلزي اشاره کرد به يکي از جديدترين ترندهاي قاب ، مدل‌هاي چندتايي و تابلوهاي دکوراتيو است. که با طراحي شيک و مدرن يا گاها کلاسيک ارائه مي‌شوند سايز قاب عکس‌ ها بسته به نوع آنها متغير است، نوع انتخابي مي‌تواند ديواري، روميزي و حتي به صورت استند باشد در مجموعه لابراتوار چاپ انواع قاب عکس با طرح هاي مختلف دکوراتيو  وجود دارد که شما ميتوانيد آن را سفارش بديد در اين مجموعه با قابهاي ديواري و استند که بزرگ‌تر هستند و در اتاق‌هاي بزرگ‌تري قرار مي‌گيرند

 

قاب عکس

قاب عکس چوبي که در مجموعه قاب نقاشي انجام مي شود شامل  چوپ روس هستش در اين مجموعه شما مي توانيد همه نوع قاب که چوبي و pvc سفارش بديد البته قاب هاي pvc در رنگ هاي مشکي و قهوه و سفيد و بژ و نقره و طلايي وجود دارد خوب همان طور ميدونيد ما در اين مجموعه مفتخر سريع ترين لابراتوار چاپ عکس هستيم و سفارش ما در تهران يک روزه و شهرستان ? روزه ارسال مي شود و سفارش قاب عکس چوبي و فلزي به صورت عمده انجام ميشود.

 بهترين کيفيت قاب هاي ما قاب هاي چوبي هستش که جنس آن چوب روس و بامبو هستش قاب چوبي و pvc در مدل پاسپارتو و بدون پاسپارتو براتون اماده کرديم قاب pvc در پهنا دو سانت و سه سانت و چهار سانت سفارش بدبد ولي تا سايز 60*90 شما ميتوانيد فريم قاب عکس در 2*2 سفارش بديد و براي سايز بزرگ تر اگر مدل pvc بخواهيد ميشه مدل فريم 3*3 رو انتخاب کنيدبهترين نمونه قاب ها، طبيعي ترين آن ها يعني قاب عکس هاي چوبي هستند که مي‌توانند زيباترين منظره را در منزل شما ايجاد کنند.

 قاب عکس هاي چوبي، بيشتر از هر چيزي مناسب دکوراسيون سنتي هستند. ولي چنانچه دکوراسيون منزل شما کلاسيک باشد، بايد دقت داشته باشيد که نوع چوب متناسب با سبک دکوراسيون منزل شما باشد. نوع چوب و رنگ آن، مي تواند زيبايي اين قاب عکس ها را دو چندان کرده و نگاه هر کسي را به خود جذب کند.

قاب عکس ساده در واقع قاب عکس ساده همان فريم قاب عکس ساده  کد ??? و يا کد ??? هستش قاب عکس ساده کد ??? در پهنا و عرض ?*? هستش و فريم کد ??? در پهنا و عمق ?*? هستش قاب کد ??? براي سايز بيشتر بالاتر از ??*?? بسيار ضعيف بوده و بايد با تمسه از پشت قاب به هم وصل کرد و کد ??? به هيچ وجه مشکلي براي سايز بزرگ ندارند قاب عکس ساده مشکي و يا قاب عکس ساده سفيد يکي از پرفروش ترين قاب عکس ساده که براي مشتري ما درست مي کنيم

خريد قاب عکس

خريد قاب عکس عمده داشته باشيد ميتوانيد به ما سفارش بديد ما توانايي سفارش درتيراژ هاي بالا رو داريم و شما هر مدلي که انتخاب بکيد چه قاب چوبي و Pvc در هر ابعادي بخواهيد ميتوانيد سفارش بديد و رنگ قاب pvc در چهار رنگ مشکي و قهوه و بژ و سفيد هستش فروشگاه قاب نقاشي  داراي دو توليدي قاب در تهران ميباشد يکي در شرق تهران و ديگري در غرب تهران مي باشد و يکي از بزرگترين مرکز فروش قاب در تهران هستيم.

 خريد قاب عمده در فروشگاه قاب و نقاشي به اين صورت هستش از قيمت اصلي سي درصد کم ميشود انتخاب قاب چوبي عکس شيک و مدرن مي ‌تواند به عنوان محصولي زيبا و جذاب، در مکان هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد. با توجه به اينکه شما تصاوير دلخواه و دوست داشتني خود را در قاب عکس ها قرار مي دهيد، با انتخابي ايده ‌آل مي توانيد به بهترين شکل از آن ها نگهداري کرده و همواره جلوي چشم شما قرار داشته باشند.

مجموعه ما با بهره مندي از انواع قاب عکس بزرگ و کوچک، خدمات گسترده اي به شما ارائه مي دهد. در واقع براي اينکه بتوانيد دکوراسيون داخلي خانه خود را شيک تر و جذاب تر نشان دهيد بايد از گزينه هاي مختلفي استفاده نماييد.خريد قاب عکس ساده بايد نکاتي را در نظر بگيريم، چون ميخواهيم مهم ترين بخش از زندگي مان (يعني خاطرات) را به دست هاي چوبي آن قاب بسپاريم، پس بايد سليقه به خرج داده و موارد زير را مد نظر داشته باشيم:

 

?) ابعاد عکس و قاب برابر باشند، زيرا درصورتي که عکس و قاب برابر نباشند يا عکس برش داده مي شود و يا قاب به کار نمي آيد.

2)از محکم بودن قاب اطمينان حاصل نماييد.

?)هنگام خريد از آنلاين شاپ ها از موارد ذکر شده مطمئن شويد.

 

https://justpaste.it/77nsl

https://www.atlasobscura.com/users/laibafinch4

https://disqus.com/by/laibafinch4/about/

https://8tracks.com/laibafinch4

https://audiomack.com/laibafinch4

https://www.authorstream.com/LaibaFinch4/

https://www.diigo.com/user/laibafinch4?query=%40ghabonaghashi.ir

https://trello.com/u/laibafinch4

https://www.blogtalkradio.com/laibafinch4

https://visual.ly/users/laibafinch4/portfolio

 

دانش آموز...
ما را در سایت دانش آموز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر rsttudentt بازدید : 125 تاريخ : جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 11:54

لینک دوستان

خبرنامه